piątek, 12 lutego 2016

Liebster blog award

Yvaine Sempere z Castle on the cloud nominowała mnie do Liebster Blog Award. Bardzo dziękuję! Jest mi niesamowicie miło, że ktoś chce poznać mnie nie tylko z moich tekstów o książkach. O co w tym chodzi? Najprościej - odpowiadam na zadane przez nominującego pytania, następnie wymyślam swoje i nominuję innych blogerów. :)

 * Z jakim zwierzęciem się utożsamiasz?
Z moim kotem. Jest wielki, leniwy i uwielbia jedzenie i książki.  Podobieństwo jest uderzające :)



* Gdzie najbardziej chciałbyś mieszkać?
Gdybym mogła wybrać dowolne miejsce na świecie wybrałam ... Poznań. Dobrze mi tu :)

* 12 książka na Twojej półce i co o niej sądzisz?
Ale na której półce?? Mam ich tyle...To z pierwszej z brzegu: B. Thomas, Walt Disney. Potęga marzeń. Książka świetnie napisana i naprawdę interesująca. Wiecie, że Walta wcale nie zamrozili? I że zanim stworzył swoje imperium bankrutował kilkukrotnie? Ta książka uświadomiła mi jak niesamowitą osobą był twórca "Królewny Śnieżki", ile miał odwagi, cierpliwości i wytrwałości.



* Ostatni film widziany w kinie.
"Gwiezdne wojny - przebudzenie mocy". Jako typowy nerd - musiałam :)



* Znienawidzona piosenka.
Znienawidzona piosenka? Każda, którą ustawiam jako budzik :) Pewnie jest kilkadziesiąt takich, ale nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy.

* Lubisz chodzić do teatru?

Teatr uwielbiam. Nawet sama kiedyś w teatrze studenckim grałam. Nie chodzi tylko o samą grę aktorską. ale o całą magię, która teatr otacza - światła, scenografia, atmosfera. Wszystkim aktorom teatralnym

* Jakieś nietypowe nawyki?
jem śniadania. To może nie wydaje się nietypowe, ale swoje śniadania celebruję. Przeznaczam na nie codziennie 20 minut. Mogę się powoli "dobudzić", złapać oddech przed kolejnym dniem w pracy. Liczę też na to, że dzięki temu nie będę miała wrzodów. :) A tak rozpoczęty dzień staje się od razu lepszy.


* Rzecz, którą kupiłeś jako ostatnią.
Jeśli chodzi o kupowanie to są to zawsze książki.
Genialny rysunek, który jest tak bardzo o mnie :)

Ostatnio to była "Magonia", "Porwana pieśniarka" i "Przekraczając granice". Chyba :) 
* Ulubiony przedmiot w Twoim pokoju.

Niestety nie mam już własnego pokoju. Miałam taki tylko kiedy studiowałam. Teraz wszystkim się dzielę z M. Ulubioną rzeczą w moim mieszkaniu (oprócz biblioteczki, oczywiście) jest kanapa. Jest wielka, wygodna i naprawdę piękna.

Gdybym miała natomiast wybrać jakiś drobiazg byłaby to świnka skarbonka, którą dostałam na 15 urodziny. Skarbonka jest ręcznie robiona, ma dedykację i chociaż bardzo wiele przeszła (w tym 4 przeprowadzki i studenckie życie) nadal jest dla mnie bardzo cenna.




 * Jak długo piszesz bloga?
Turkusowa biblioteczka powstała w sierpniu 2014 roku. Początek zapowiadał się nieźle, później miałam zawirowania w życiu osobistym, więc blog umierał śmiercią naturalną, ale teraz wracam do regularnych postów.

 * Żart, który nigdy ci się nie znudzi.

Siedzą dwie myszy w NACu*:
- Co jesz?
- Potop.
- Dobre?
- Książka była lepsza. 

*NAC - Narodowe Archiwum Cyfrowe 


I czas na moje pytania:
1. Na co zwracasz największą uwagę przy kupowaniu książek?
2. Kto jest Twoim ulubionym autorem? Dlaczego?
3. Jakie są Twoje pasje?
4. Jaką książkę najchętniej polecasz innym?
5. Gdybyś mogła/mógł spełnić jedno swoje marzenie co by to było?
6.Co sprawiło, że postanowiłaś/łeś pisać bloga?
7. Która książka H. Sienkiewicza jest Twoją ulubioną?
8.  Jaki jest Twój ulubiony cytat?
9. Najgorsza książka, którą przeczytałaś/łeś to....
10.  Jak układasz swoje książki? Masz swoją metodę?

A nominuję:
Rożen książek
Zajkowska czyta
As kier pisze
Książki młodzieżowe
Z książkami przy kawie

2 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację :) Odpowiedzi na Twoje pytania są już na blogu, zapraszam do czytania :)
    rozenksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje odpowiedzi już są :)
    http://askier-pisze.blogspot.com/2016/03/liebster-blog-award-7.html

    OdpowiedzUsuń